sábado, 9 de octubre de 2010

TITELLA DE GRANS DIMENSIONS. LA MEVA GRAN NINA

Fibra de vidre i resina.
Aquesta va ser una peça escultòrica de gran format pensada per un event al carrer, tot un repte. Una creació que formaria part de la Carrossa de les joguines, una temàtica recorrent en les cabalcates de reis. La idea era fer una figura humana d'un infant que fos mòvil i de 4m d'alt. Una titella articulada, que arrossegaria la carrossa en forma de fàbrica multicolor de joguines plena de follets enfeinats.

La meva part de feina fou escollir la figura i donar forma a la carcassa que cobriria tota una estructura o esquelet de ferros. A partir d'una petita figureta molt simple de 10 cm, una nina que semblava tenir uns dos anys, vaig escalar les mides fins obtenir 4 metres d'alçada.

És una llàstima però no tinc cap fotografia de tot el procés ja que prou feina tenia a donar-li forma i ningú tenia aprop que registrés el meu intens dia a dia.

                                                   

El següent pas fou enganxar totes les planxes del material que modelaria, el phorex, per aconseguir els volums de les diferents parts en les que vaig dividir el cos, 12 en total.
El modelat el vaig iniciar amb el cap, la part més bonica, després torax i extremitats. Només cal que us imagineu tot un espai ple d'insofribles boletes de phorex i enmig una persona totalment coberta i rebossada d'aquestes boles lijant blocs.
El pròxim pas fou recobrir la superficie dels volums arrodonits amb cera desenmotllant i començar a cobrir-ho de capes i capes de fibra de vidre i resina. Aquí ja van venir més mans a la obra.


Un cop sec vaig fer una primera polida amb disc.
Tot seguit, vaig dibuixar i tallar cada part tenint en compte els espais per les articulacions de tot l'esquelet interior. Després desenmotllar les peces una a una i netejar-les.
La idea que fos buida i la traslucidesa del material resinós va donar peu a instal.lar llum interior, ja que la sortida al carrer es faria de nit, la nit de Reis.
Li vaig fer un disseny i calat mínim a la superfície amb caladora, ja que el gruix de la carcassa de resina era considerable i difícil de tractar. Aquestes imatges corresponen al polit final bans de pintar-la. El color definitiu escollit fou el bronze.




El montatge va fer-se elevant tota l'estructura per encaixar les peces i comprovar tota la mobilitat. Va ser una feina de molts mesos obtenir el volum, aconseguir el funcionament dels mecanismes i la seguretat que requeria.  
                                                                                                                                                                 
               
Aquí podeu veure la nina ja il·luminada i preparada als recintes firals de Barcelona, apunt per fer els seus primers passos i recòrre l'esperada desfilada.








No hay comentarios:

Publicar un comentario